torsdag 12 januari 2012

Lite från mitt hem.


I brist på att visa upp några nysydda saker ska jag vara lite personlig och visa lite bilder från vårt vardagrum/matrum, lekrum också för den delen. Det mesta är inhandlat på loppis. Den senaste investeringen är soffan som även är utbäddbar.

Stolarna vill jag klä om, måste bara få lite mera tid för det projektet. Tygtavlan är Vintagetyg av Marimekkos Mansikkavuoret. (placerad fel väg) Mina julgardiner har fått hänga kvar, röda Kaivo, även dom Marimekko.



Tänk att det precis ryms gamla lådor för förvaring i utrymmet på vardagsbordet! Där försöker jag ha lite ordning och reda på saker som ljus, tidningar och småsaker.



Ronja har en egen låda med gamla BRIO-klossar i. Men just nu tycker hon mest om att sitta och busa i lådan.



Vid spisen står mina Pomonaburkar i porslin, som jag smått dyrkar. Favoriten är äppelburken, som står längst fram.



Ronja har occuperat hela den ena delen av rummet vid altandörren. En salig röra av leksaker i korgen, även dom är majoriteten från loppis. Både vintage och nytt.



Barskåpet är ett gammalt tv-skåp. Tycker väldigt mycket om det och är nog ett av mina finaste fynd. Den petrolblå klockan är även en favorit då den har min favoritfärg.


Utställningshyllan är som en levande tavla som byter skepnad allt emellanåt beroende på vad jag tycker vi ska få titta på. Här har jag pågående samlerier och mitt tesortiment nära tillhands.

1 kommentar: